Desktop - Smartphones - 7" tablet  | ASIA PACIFIC | Keeping up-to-date on social exclusion worldwide | ASIA PRESS REVIEW about social exclusion : Poverty | Health | Elderly | Children | Education | LGBT | NON-PROFIT initiative : Our mission is to provide the best information on social exclusion worldwide || Changing minds one post at a time

搜尋此網誌



Tags about global social exclusion | International

China's Angriest Newspaper Doesn't Speak for China

China's Angriest Newspaper Doesn't Speak for China
- China is home to nearly 2,000 newspapers — many of them state-owned to some degree and all of them subject to increasingly tight censorship — but few come close to exerting the influence abroad that the Global Times does. Established under the ownership of the Chinese Communist Party’s flagship paper, the People’s Daily, in 1993, the nationally circulated daily claims a Chinese readership of several million. Since 2009, there has also been an English edition that shares editorial content with the Chinese flagship. It has earned attention — and notoriety — in China and abroad for its hawkish editorials and has been labeled by Western observers as “China’s Fox News.”